Flaskestop

3. december 2008

Alder:
12 mdr.

Flaskestop

Hej Helen!

Så er Mathilde blevet 1 år og kan næsten gå:0).

Jeg har et spr ang flaskestop. Hun for stadigvæk 200ml mm om aften ca ½ time før hun bliver puttet. Hun ikke bruger flasken til at falde i søvn med og vi giver hende den altid i stuen og lader hende så lege lidt, hvor efter hun for børstet tænder, tør ble og så bliver puttet.

Som regel falder hun selv i søvn efter ca 15 min-½ time, hvor vi er inde ved hende et par gange og ligge hende ned, el give sut. Men nogle gange hvis hun græder for meget ligger vi os med hende til hun falder næsten el helt i søvn ( vi har det begge sådan at vi ikke vil ha at hun skal græde sig i søvn, dog må hun gerne brokke sig lidt).

Hun er lige startet i dagpleje og det går godt, hun er der stadigvæk kun nogle timer hver dag, da jeg ...

Annonce

... først skal starte på arb efter nytår og derfor har god tid. Men jeg har tænkt på om det ikke var lidt meget at stoppe med flaske nu og om det er ok at vi venter til hun evt er 14 mdr. Hun spiser godt i løbet af dagen, dog er hun ikke så meget for at drikke letmælk, det blever mest til vand. Hun sover 2 gange om dagen en time fra 8-9 (hvor hun bliver vækket ,rytme i forhold til dagplejen) og så fra kl 12 igen ca 1½-2½ time (til hun vågner selv) hun sover ca 20- kl 6 næste morgen.

Hun sover pt meget uroligt om natten, suser rundt i sengen, sætter sig eller rejser sig op og små græder. Tror hun drømmer og at hun har meget uro i kroppen pga at hun er ved at lære at gå (hun havde det samme da hun lærte at kravle).
Hvordan gør vi rent pratisk når vi stopper?

Med venlig hilsen
Lisa

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke