Brev:
Flaskestop
3. december 2008
Alder:
12 mdr.
Flaskestop
Hej Helen!
Så er Mathilde blevet 1 år og kan næsten gå:0).
Jeg har et spr ang flaskestop. Hun for stadigvæk 200ml mm om aften ca ½ time før hun bliver puttet. Hun ikke bruger flasken til at falde i søvn med og vi giver hende den altid i stuen og lader hende så lege lidt, hvor efter hun for børstet tænder, tør ble og så bliver puttet.
Som regel falder hun selv i søvn efter ca 15 min-½ time, hvor vi er inde ved hende et par gange og ligge hende ned, el give sut. Men nogle gange hvis hun græder for meget ligger vi os med hende til hun falder næsten el helt i søvn ( vi har det begge sådan at vi ikke vil ha at hun skal græde sig i søvn, dog må hun gerne brokke sig lidt).
Hun er lige startet i dagpleje og det går godt, hun er der stadigvæk kun nogle timer hver dag, da jeg først skal starte på arb efter nytår og derfor har god tid. Men jeg har tænkt på om det ikke var lidt meget at stoppe med flaske nu og om det er ok at vi venter til hun evt er 14 mdr. Hun spiser godt i løbet af dagen, dog er hun ikke så meget for at drikke letmælk, det blever mest til vand. Hun sover 2 gange om dagen en time fra 8-9 (hvor hun bliver vækket ,rytme i forhold til dagplejen) og så fra kl 12 igen ca 1½-2½ time (til hun vågner selv) hun sover ca 20- kl 6 næste morgen.
Hun sover pt meget uroligt om natten, suser rundt i sengen, sætter sig eller rejser sig op og små græder. Tror hun drømmer og at hun har meget uro i kroppen pga at hun er ved at lære at gå (hun havde det samme da hun lærte at kravle).
Hvordan gør vi rent pratisk når vi stopper?
Med venlig hilsen
Lisa